Úsporný únor! Výsledky výzvy

19.09.2019

V únoru 2019 jsme soutěžili o nejlepší spotřebu! Výzva se jmenovala #uspornyunor a zúčastnilo se jí téměř 200 řidičů. S výsledky jsem si dal na čas. Tady jsou!

Jaké byly podmínky výzvy?

  1. Cílem bylo zajet autem libovolnou trasu s co nejnižší spotřebou
  2. Minimální délka trasy byla 50 km
  3. Průměrná rychlost musela být alespoň 40 km/h
  4. Nebylo povolené táhnutí, tlačení, odlehčování aut, apod.

Pár slov na začátek

  1. Většina účastníků měla zimní pneumatiky
  2. Palubní počítače mohou zkreslovat
  3. Účastníci mohli podvádět, nebyl mechanismus jak to ověřit
  4. Smyslem celé výzvy bylo pobavit se a poměřit své schopnosti úsporné jízdy
  5. Ze všech příspěvků jsem vytvořil kategorie, tak aby to bylo co nejspravedlivější
  6. V případě shody spotřeby vítězí vyšší průměrná rychlost

Elektrické vozy

Docela mě překvapilo, že se zapojilo i pár elektroaut. Vítězem je Míra s Hyundai Ioniq a spotřebou 91 Wh/km. Gratuluju!

CNG

Vozy CNG jsou stále populárnější, a tak mají speciální kategorii. Absolutním vítězem je Marek z Usporne.info s hodnotou 2,3 kg. Marek se úsporné jízdě věnuje velmi aktivně, profesionálně a je vidět, že to má fakt v noze :) Gratulace!

LPG

Řidičů s LPG se nepřihlásilo mnoho, ale kategorii jsem jim založil. Gratulace warcz!

Autobusy

Původně jsem ani nečekal, že by se mohl přihlásit někdo s autobusem. Základna mých fanoušků je však široká! Nízká spotřeba v této kategorii závisí na mnoha faktorech. Počet zastávek, naložení, město, mimo město. Vzhledem k častému stání jsem zároveň zavřel oči u nedodržení minimální průměrné rychlosti. Gratulace borcům z busu!

Kamiony

Opět poměrně netradiční kategorie, kde záleží na mnoho faktorech. Pořadí berme s rezervou, přeci jen plně naložený stroj a úplně prázdný udělá pěkný rozdíl. Díky!

Dodávky

Další nespravedlivá kategorie jsou dodávky. Plachty mají větší spotřebu, skříně lepší. Také hodně záleží na aktuálním naložení. Trochu nespravedlivě jsem do dodávek zařadil i Mercedes Viano. Pořadí prosím berte opět s rezervou ;)

Nafta 2.0

A jsme u osobních aut! Začneme kategorií naftových motorů o objemu 2.0. Musím říct, že zde už to začíná být pěkně těsné!

Tittlson se prý táhnul v pytli za kamionem a byla to nejhorší jízda, jakou pamatuje. Ale byla vítězná! Gratulujeme!

Nafta 2.2

Jak může jet 2.2 TDCI za 2,9 litrů je mi záhadou, ale povedlo se to hned dvěma řidičům. Dobrá práce! Do Nafty 2.2 jsem zařadil i Volvo 2,4 D5, jinam mi lépe nepasoval.

Nafta velký objem

Do této kategorie jsem zařadil nafty kolem tří litrů objemu. Někdo sázel na plynulou jízdu po D1, jiní zase na vesničky a plachtění. Tak jako tak jste odvedli dobrou práci!

Nafta 1.9

Legendární nafta! Máme ji každý druhý a je to dost našlapaná kategorie. Mohl jsem to rozdělit na turba a atmosféry, ale byl jsem na to až moc líný. Hlavně nafta 1.9 je prostě jen jedna!

Fido jel za 1,8! Dost dobrý výsledek, který byl hlavně o dobře zvolené trase, což je základ úspěchu. Posuďte sami:

Naopak Kubko měl těžkou nohu a absolutně nechápu, jak docílil takové hodnoty :D

Gratuluju všem! Byli jste dobří a je vidět, že s jednadevítkou to fakt umíte!

Nafta kolem 1.4 až 1.6

Nafty s objemy od 1.4 až po 1.6 jsem sloučil do jedné kategorie. Je tam opět mnoho různých motorů, které by šly rozdělit do podkategorií, ale to už by bylo moc. Tak si to kdyžtak roztřiďte v hlavě ;)

Každopádně jsou to velmi dobré výsledky! Gratulace všem!

Malé jebky

Jdeme na benzín! Do kontroverzně nazvané kategorie malé jebky jsem zařadil samé malé jebky :D Prostě motory kolem litru až po 1.2 a vešly se sem dokonce i dvě Felicie 1.3.

WazeMartin osedlal tuk-tuka, za to mu udělujeme plusové body za odvahu :D

Gratulujeme i veigymu a Jablonecké Lednicové za 3,7 na sto a všem dalším!

Benzín 1.4

Směska výsledků s turbo motory, atmosférami, přímých a nepřímých vstřiků. Prostě jednačtyřky na jedné hromadě! Gratulace!

Benzín 1.6

Šestnáctky na jedné hromadě! Vláďa Šeps dosáhl na 75 kW neuvěřitelné hodnoty 4,5 litrů na sto a Poklop dokázal, že i Subaru umí být úsporné! Gratulace všem!

Benzín 1.8T

Legendární 1.8T od koncernu VW si zaslouží svoji kategorii!

K této kategorii jsem (asi nevhodně) propašoval i 1.8 atmo, TSI a jednu sekačku...

Benzín 2.0, Benzín 3.0, Benzín 4.8+

A na závěr královská kategorie! Benzín, co není malou jebkou, ba naopak. Máme tu Tomyho či Bamboootchu, kteří z pořádného výkonu dostali naprosté minimum na palubáku. A taky drsné šestiválce a V8! Respekt!

Co jste psali vy?

  1. Zvolil jsem taktiku pracovního průzkumu, kam až se dá se spotřebou dostat v rámci dodržení jízdního řádu.
  2. Chci dodat, že to je plachtová dodávka (což je důležitý 😀). Na plechový se totiž dá udělat klidně o 4 litry na 100 menší spotřeba.
  3. Táhnul jsem se za kamionem ve větrným tunelu a byla to nejhorší jízda na světě...
  4. Taktika jet co nejplynuleji.. 🙂
  5. Po dálnici jsem udržoval rychlost 130km/h, v Německu 140-150km/h. Dohromady jsem ujel 882 km a spotřebou jsem byl mile překvapen. Díky moc za tuhle soutěž Palírno ! :-)
  6. Byla to sranda pozorovat jak se dojezd zvětšuje a po ujetí 100km byl o 200km větší, než při výjezdu. :)
  7. Takhle to dopadá, když se snažíš jezdit na spotřebu, ale myslím si, že autu už se to přestává líbit :D
  8. Plynulá jízda po D1 ... ano, plynulá, opravdu to jde na D1 :-)
  9. Jel jsem se projet speciálně kvůli Palírně :)
  10. Taktiku? Nebo spíš modlitbu že někdy přijde i kopec dolu😄
  11. Tenhle italský žrout nafty bohužel za tři na sto jezdit neumí :(
  12. No, taktika byla, co nejvíce si to zhoršit 😃 4 lidi v autě, rakev s lyžema na střeše a plnej kufr jídla a piva. Zkrátka níž už to nešlo.
  13. Liberec - Ostrava, 5 lidí na palubě a po cestě mi začalo být líto auta, takže klasické tempo :D  "Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se" :-)
  14. Ahoj Palírno, taktika byla jasná🤣Nejet jak debil ale jednou jak spořádaný občan.
  15. Okresky předpisovou jízdou na tempomat, vyřazování, zapnutý ECO a důchodcovský režim.
  16. Hlavně mimo hlavní trasy, abych nikomu moc svojí jízdou nepřekážel.
  17. Taktika jet pomaleji, ale hlavně někam dojet 😄🙈. Takže na dálnici 100kmh a okresky nad 80kmh.
  18. Podrobně popsáno v tomto článku ;-) https://www.usporne.info/9206-usporny-unor-s-hondou-cr-v-15-vtec-turbo-uspornyunor/
  19. Ahoj, jel jsem z Turnova směr Praha a byl jsem opravdu rád, když mi tam skočilo 50 km, protože se mi vůbec nelíbilo, jak mě za tu cestu předjelo tak 100 aut :D Každopádně výzva super, nikdy jsem nezkoušel jet co nejúsporněji a bavilo mě hlídat si to všechno.
  20. Děkuji že děláš to, co děláš. Sleduji tě už nějakou chvíli a vždycky se těším na tvá videa nebo příspěvky na Facebooku nebo Instagramu. 

Závěrem?

Cílem výzvy #uspornyunor nebylo vyhrát hodnotné ceny a připadat si jako borec světa. Primárně mi šlo o to, abyste si zkusili úspornou jízdu, jaké jsou její přednosti, pilovali taktiku a abyste se pobavili. A to vše se povedlo!

Díky všem, kdo jste se zúčastnili! Jak psal někdo výše, souhlasím s tím, že účast byla důležitější než vítězství. Díky! Díky!! Díky!!!

A omlouvám se, že tolik trvalo, než jsem zveřejnil výsledky :(


PS: Výherci (první místo z každé kategorie) se mi mohou přihlásit o samolepku!  Zašlu poštou spolu s diplomem!

PS2: Chyba Palírníkova vyhrazena. Reklamace neberu. Případně se moc omlouvám. Berte to sportovně ;)