Moje pocity z Hyundai Tucson 2019

16.01.2019

Na podzim jsem testoval Nový Hyundai Tucson, facelift třetí generace, modelový rok 2019. Jezdil jsem s ním zhruba jedenáct hodin a najel jsem 600 kilometrů. To není mnoho na to, abych mohl udělat kvalitní recenzi, nicméně rád bych se s vámi ve stručnosti podělil o své první pocity.

Nový Hyundai Tucson 2019

  • Z auta je výborný výhled, nic vám neunikne a cítíte se bezpečně
  • Tucson vypadá nádherně, designově se moc povedl!
  • Výborně svítí! Dálková světla neskutečně silná a efektivní
  • Přisvěcování do zatáček je velmi intenzivní a nebývale funkční
  • Motor je geniální! 1.6 T-GDi 130 kW, turbo benzín
  • Motor má neskutečný zátah a výborný zvuk! Na dnešní eko dobu fakt paráda!
  • Předokolka však výkon nezvládá, doporučil bych 4x4 ovšem za předpokladu, že to Tucson na zadní nápravu posílá i na asfaltu a ne jen v blátě...
  • Zvláštní je, že teplota chladicí kapaliny se mi během testu nikdy nedostala na 90°C, většinou se pohybovala kolem 80°C
  • Řazení a spojka je typická korejská. Zabírá až u konce a řazení je nepřesné
  • Odezva do volantu není taková, auto je hůře čitelné; tzv. gumové řízení
  • Běžnou jízdou dosáhnete na spotřebu kolem 8 litrů, ostřejší jízdou lehce nad deset
  • V interiéru je zvláštní toxický zápach z plastů a sedaček, snad časem vyvane
  • Interiér prošel výraznou změnou k lepšímu, oproti předchozímu modelu :)
  • Sedačky a ergonomie sezení je opět typická korejská :(
  • Sedačky mají nezvykle krátký podsedák, bolela mě z nich záda a nemohl jsem najít ideální polohu; asi to chce víc času...
  • Ergonomie typu loket na loketní opěrku, ruka na volant na mou postavu nefunguje
  • Místa na sezení je všude dostatek a kufr je veliký
  • Infotainment na jedničku! Rychlá odezva i citlivý na dotek
  • Apple Carplay funguje rovněž výborně
  • Audio je průměrné, zbytečně přebasované
  • Když couváte, zeslabí se hudba, abyste viděli. Je to hezký detail :)
  • Uvítal bych lepší osvícení interiéru, někde chybí podsvícení ovládacích prvků
  • Vyhřívání zadku je zbytečně ostré, rychlé a i na jedničku až moc intenzivní
  • Když nedovřete kufr, tak to není vizuálně poznat; po rozjetí auta to začne výstražně pípat a vy musíte zastavit a jít kufr dovřít
  • Dveře nezakrývají prahy, hrozí umazání od bláta při vystupování z auta
  • Hodily by se přední senzory, auto je velké a nemáte odhad; vzadu senzory byly i s kamerou
  • Výbava Trikolor nemá bezklíčové odemykání a startování; dnes už je takový standard; musíte sáhnout po Style
  • Ve výbavě Trikolor není hlídání ani vedení pruhů, hlídání mrtvého úhlu, není tam frontassist, nejsou tam automatická dálková světla. A popravdě? Vůbec mi to tam nechybí!
  • Zadní brzdové světlo zbytečně prosvěcuje do kabiny vzadu


Závěrem?

Vzhledově Nový Tucson rozhodně neurazí, ba naopak. Motor je krásně dynamický. Rozdíl mezi výbavami Trikolor a Style je nějakých 25 000 Kč, za které dostanete Bi-Ledky, bezklíč a systém autonomního brzdění. Tucson má své mouchy, na většinu si ale zvyknete a s cenou lehce pod 700 000 Kč (1.6 T-GDi 4x2, Trikolor, Paket Traveler) vytváří poměrně dobré postavení vzhledem ke konkurenci.


Mrkněte na fotky :)